Főoldal      E-mail
Eseménynaptár
Közlemény
Apor Vilmos Római Katolikus Óvoda,
Általános Iskola,
Alapfokú Művészeti Iskola,
Gimnázium és Kollégium
9024 Győr, Pátzay Pál u. 46.
Adószám: 18525845-2-08
OM: 030712
 
 
 
 
 
Iskolai étkeztetés
Határtalanul
Gyermekvédelem
Adó 1%

Kedves Szülők!

Kérjük Önöket, hogy adójuk egy százalékával ismét támogassák Intézményünket.

 

Adószámunk:

A kedvezményezett neve:

Számlaszám:

A másik egy százalékról is rendelkezhetnek:

A kedvezményezett technikai száma, neve:

Gyermekeik nevében is köszönjük figyelmességüket!
 

 
 
........................................................
  
Aporos alkotások

 

Aporos diákok alkotásai a városnak
A Győri Kommunális Szolgáltató Kft felkérésére, gipszkartonra festett nagyméretű képeket készítettünk.

Bővebben>>

 

 

 

A mesék birodalmában
A Kisalföld szerkesztősége megkereste iskolánkat, hogy egy meseíró pályázathoz illusztrációkat készítsünk...
Részletek>>
 

 

Énekkari CD
A 15 éves jubileum alkalmából jelent meg az iskola énekkarának második CD lemeze a Magyar Kultúra Kiadó gondozásában, Gloria in Excelsis Deo címmel. Részletek>>

 

 

 

 

Apor antológia
Jubileumi tanévünk alkalmából megjelent az új Apor antológia. Részletek>>
 

 

 

 

 

 

Ikon
Bukits Ernő tanár úr "A Tápláló és tanító Krisztus" című ikonfestménye az aulában látható...
 

 

Pályázatok

 

TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0229

Élményszerű tanulás, kultúra és tehetséggondozás>>

TIOP 1.1.1/07/1-2008-1156

Számítógépes infrastruktúra bővítés>>

Apor Alapítvány KEOP - 4.2.0/A/09-2009-0007>>
 

Támop 3.4.3-08/2 pályázat
Iskolai tehetséggondozás
Részletek>>
 

Környezet és Energia Operatív Program
2009.6.1.0/A-2009-0050>>

Épületenergetikai fejlesztés
KEOP-4.10.0/A/12-2013-0273>>

 

 
Aktualitások
2024.03.26.
Regionális mesemondó verseny
  Március 25-én, Csornán újra kinyitotta kapuját a „Mesevár”. A kis mesemondók évfolyamok szerint mérték össze tudásukat. Iskolánkat négy tanuló képviselte, akik remek eredményt értek el...
2024.03.26.
1848 Győr, a magyar Marseille - rendhagyó történelemóra
2024. március 22-én, pénteken, 9:00-kor iskolánk könyvtárban az 1848/49-es forradalom és szabadságharc 176. évfordulóján, rendhagyó történelemórát tartott a 7. osztályos diákoknak Áldozó István főlevé...
2024.03.24.
Keresztút és passiójáték
„Oldaladból vér és víz fakadt, moss benne tisztára minket! Odaadtad értünk önmagad, elvetted vétkeinket! Mély a pokol, leszálltál bele, fenékig ittad a kelyhet. Homlokunkon kereszted jele, sz...
Ideiglenes felvételi jegyzék
Tisztelt érdeklődők! Megjelent iskolánk ideiglenes felvételi jegyzéke.
Szeretettel várjuk leendő tanulóinkat!

Aktualitások

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 »

2024.03.26. - Regionális mesemondó verseny

 
Március 25-én, Csornán újra kinyitotta kapuját a „Mesevár”. A kis mesemondók évfolyamok szerint mérték össze tudásukat. Iskolánkat négy tanuló képviselte, akik remek eredményt értek el.
 
Ling Olivér (1.a) III. helyezést; Felkészítő tanító: Vörösházi Györgyné
 
Takács Lili Anna (2.a) V. helyezést; Felkészítő tanító: Barczáné Sárvári Csilla
 
Varga Zsófia Csenge (3.c) IV. helyezést; Felkészítő tanító: Forrás Noémi
 
Tolnai- Szabó Noel (4.d) II. helyezést szerzett; Felkészítő tanító: Zalkáné Rajos Anikó;
 
Gratulálunk! Köszönjük a gyerekeknek, kollégáknak, szülőknek, hogy közösen őrizzük a kincset, amit a magyar mesék jelentenek számunkra.
Vörösházi Györgyné tanító
 

2024.03.26. - 1848 Győr, a magyar Marseille - rendhagyó történelemóra

2024. március 22-én, pénteken, 9:00-kor iskolánk könyvtárban az 1848/49-es forradalom és szabadságharc 176. évfordulóján, rendhagyó történelemórát tartott a 7. osztályos diákoknak Áldozó István főlevéltáros, osztályvezető, a Magyar Nemzeti Levéltár Győr-Moson-Sopron Vármegye Győri Levéltárának a munkatársa. Az előadónk az 1848/49-es forradalom és szabadságharc győri előzményeiről és eseményeiről beszélt. Elmagyarázta az előadása címét is: ahogy a nagy francia forradalom idején Párizs mellett Marseille volt az egyik forradalmi központ, úgy az 1848/49-es forradalom és szabadságharc idején Pest mellett, Győr volt az egyik központ.
Ez adódott a földrajzi elhelyezkedése miatt is, közel volt Bécshez és Pozsonyhoz, így a hírek előbb eljutottak Győrbe, mint Pestre. Itt is szervezkedtek a magyar fiatalok, Lukács Sándor vezetésével, dr. Kovács Pál szervezésében megalakították 1848. március 4-én a „Győri Tízek Közösségét”.
A bécsi forradalom híre Győrbe is eljutott. Közben a főrendek elfogadták Kossuth javaslatát.
1848. március 15-én Lukács Sándor a Loyd helyén lévő kávéházban fejtette ki véleményét. Este a Tízek Közössége felvonulást szervezett (Egység tér-Király utca-Karmelita tér, Újváros). Továbbá azt is megtudtuk, hogy egyházi személyek is részt vettek az eseményekben, például Rónay Jácint, Czuczor Gergely, Jedlik Ányos.
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharcban való részvételéért, illetve a forradalomra felhívó Riadó című verséért két évet kellett várfogságban töltenie Czuczor Gergelynek.
Győr 1848/49-es történetéről részletes beszámolót kaptunk.
A diákok sok ismerettel gazdagodtak az előadás során a győri eseményekkel kapcsolatban. Ez fontos, mivel a fővárosi eseményekkel kapcsolatban sok információval rendelkeztek a tanulók, de a helyi kevésbé ismertek diákjaink körében; ezt az űrt pótolta most ez a rendhagyó történelemóra.
 
Fekete László történelemtanár
 

2024.03.24. - Keresztút és passiójáték

„Oldaladból vér és víz fakadt, moss benne tisztára minket!
Odaadtad értünk önmagad, elvetted vétkeinket!
Mély a pokol, leszálltál bele, fenékig ittad a kelyhet.
Homlokunkon kereszted jele, szívünk szívedbe rejted!”
 
 
Március 21-én este a Szentlélek Templom Családi Ének- és Zenekara Sillye Jenő és Kovács Gábor Keresztút című művét adta elő az aulában. A keresztúti állomások történéseinek mélyebb átélését a 9.C osztály Passiójátéka segítette. A diákok megjelenítették Pilátus ítéletét, a Golgotára vezető út nehézségeit, az eleséseket, a megfeszítést, az eltemetést. Drámajátékukban megjelent Jézus anyja, Mária, aki még itt is támogatta fiát isteni küldetése teljesítésében, Simon segítette cipelni a keresztet és Veronika kendőjével törölte le a szenvedő arcot.
 
Laposa Nóri gondolatai a passióról: Az osztállyal gyakorolni, készülni a passióra, a lelkünket is felkészítette arra, hogy még inkább át tudjuk élni Jézus Krisztus hosszú és gyötrelmes keresztútját. Amikor együtt próbáltunk, többen hozzáfűztünk ötleteket, ami talán még jobbá tette a passiót. Az egymásnak való segítség a keresztút során is előjön: Cirenei Simon, Veronika, mind a ketten akár önszántukból, akár isteni szóra, de mertek segíteni a szenvedő Krisztusnak. Mind a 27-en együtt vállaltuk, hogy megcsináljuk, vállaljuk a „saját keresztünket”. Önzetlenül, akarattal és ami a legfontosabb, az egymásra irányuló szeretetünkből hoztuk össze.
 
Az osztály és az osztályfőnök számára egy életre szóló élményt jelentettek a próbák, a felkészülés és az előadás is. Reméljük, hogy a szép számú nézőközönség számára előadásunkkal segítettük Jézus szenvedésének és keresztútjának átélését és ezzel hozzájárultunk húsvéti készületükhöz.
Áldott nagyhetet és kegyelmekben gazdag húsvétot!
9. C tanulói és Telekesi Éva osztályfőnök
Passió képek>>
 

2024.03.24. - Az Ég tartja a Földet

Az Ég tartja a Földet – Erzsébet, a szerelem szentje címmel láthatott musicalt a 9.A és 9.B osztály március 21-én a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színházban.
A színpadi előadás alkotói (Zsuffa Tünde, Lezsák Sándor, Szikora Róbert és Cseke Péter) fontosnak tartják, hogy Szent Erzsébet története és üzenete minél szélesebb körben eljusson a fiatalokhoz is, hiszen a magyar királylányt már életében szentként tisztelték, lelkét nem torzították el a megpróbáltatások, a tragédiák, sem pedig a ráruházott hatalom.
 
A vezetett városnézést és ebédszünetet követően Zsuffa Tünde írónővel találkozhattunk, aki összefoglalta a regény keletkezését. Szikora Róbert kérte meg 2020-ban, hogy írjon regényt Szent Erzsébetről, aki Európa-szerte az egyik legismertebb szentünk, magyar gyökereiről azonban elfeledkeznek. Az írónő eleinte azt gondolta róla, hogy ő egy olyan meseszerű középkori figura, akinek nem képes áthozni az üzenetét a 21. századba. A pandémia idején kezdett el kutatni Erzsébet világáról, és meglepték a 13. és a 21. század párhuzamai, hasonlóságai: járványok, háborúk, politikai csatározások és játszmák – az emberek nem változtak, csak a kor, amelyben élünk.
 
Erzsébet a számára megadatott 24 évben teljes életet élt. Csoda, amikor az ember rádöbben, hogy Isten vezeti az életét. Férje iránti hűséges szerelme, szolgáló és cselekvő szeretete példaértékű. Ez a fajta színház eljuttat minket ahhoz a felismeréshez, hogy más világ is létezik, nemcsak amelyet magunk körül látunk és tapintunk. Az igazi szeretet, amikor nem kategorizálok, nem bélyegzek, hanem az én szívemre tesz pecsétet az Isten: Lássák meg rajtam, hogy én Hozzá tartozom! Erzsébet szemében minden ember egyenlő, mindenkihez oda tudott fordulni, és erre van most is szüksége elembertelenedett világunknak.
 
Lajos türingiai őrgróf szerepében azt a Koltai Nagy Balázst láthattuk, aki a nemrégiben bemutatott Most vagy soha! című történelmi filmben Jókai Mórt alakította, a főszerepben Árpád-házi Szent Erzsébetet pedig a tehetséges győri színésznő, Bori Réka személyesítette meg. Neki rózsával köszöntük meg kiváló alakítását.
Hálásak vagyunk a Kecskeméti Nemzeti Színháztól ajándékba kapott utazásért és a színházjegyekért, valamint Áder Ferencné igazgató asszonynak és Némethné Varga Ildikó igazgatóhelyettesnek, hogy lehetőséget adtak a két osztálynak a kecskeméti kirándulásra és a feledhetetlen előadás megtekintésére!
 
„Életem első olyan előadása, amelyet teljes mértékben átéltem, élveztem.” (Baranyai Emma)
„Az előadás számomra tanulságos volt, kitűnik az eddig látottak közül. Megfogott a történelem, a színészi játék, a díszlet. Megerősít a hitben, szól a szegények megsegítéséről, a férfi és nő közötti megbecsülésről, egyenlőségről.” (Madarász Benedek)
„Filmben is nehéz hasonlót rendezni, nemhogy színházban eljátszani!” (Sudár Máté)
„A darab egyszerű, letisztult mondataival könnyen érthető… Nagyon szimpatikus volt az írónő.” (Nagy Fruzsina)
„Már amikor beléptem a színházba, megfogott a hely hangulata… kedvenc jelenetem, amikor Lajos arról mesélt, hogy mit jelent számára Erzsébet, majd amikor Erzsébet találkozott bátyjával, IV. Bélával.” (Ács Enikő)
„Remélem, még sok hasonló színházi élményben lesz részem az osztállyal!” (Horváth Míra)
 
 

2024.03.23. - A Holenda Barnabás Regionális Matematika és Logika Verseny díjátadó ünnepsége

Dr. Holenda Barnabás, Szent Benedek – rendi pap, gimnáziumi tanár volt, foglalkoztatta a matematikai játékelmélet, mint a logikus gondolkodás fejlesztésének útja. Közel három évtizede Dr. Gacs Zoltánné Domonkos Zsuzsanna hozta létre a kiváló szerzetes tanár emlékére a Holenda Barnabás Regionális Matematika és Logika Versenyt, az alsó tagozatos kisgyermekek számára. A verseny legfőbb célja a logikára épülő matematikai gondolkodás fejlesztése és a tehetséggondozás támogatása. Zsuzsa n,éni azóta is lelkes, szorgalmas munkájával segíti a verseny és díjátadó ünnepség szervezését.
 
2024. március 22-én iskolaközpontunk aulájában került megrendezésre az ünnepélyes eredményhirdetés és díjátadás. Régi szép hagyomány, hogy az Apor iskola tanulóinak műsora nyitja meg a rendezvényt. Az alsó tagozatos kisdiákok Napsugár kórusa Rábaközi népdalcsokrot énekelt, zongorán kísért Somfai Elemér tanár úr, vezényelt Kovács Anna Zsuzsanna kórusvezető. Áder Ferencné főigazgató asszony köszöntője után, a 3. c osztályos tanulók Osvát Erzsébet: Versike a számok tanulásához című előadást tekintettük meg. A tanulókat Forrás Noémi tanítónő készítette fel.
 
Műsorukat követően Gacs Zoltán, a Holenda Barnabás Regionális Matematika és Logika Verseny kuratóriumának elnöke értékelte a 2023 őszén megrendezett versenyt. Kiemelte, hogy a Győr – Moson – Sopron vármegye általános iskolái mellett, évről - évre egyre több oktatási intézmény tanulója is benevez a versenyre. Esztergomból, Nagyvázsonyból is érkeztek kisdiákok a díjkiosztóra. Jeles bizonyítéka annak, hogy a gyermekek szeretik a matematikát a problémamegoldó gondolkodást.
 
Az ünnepélyes eredményhirdetésen és díjátadáson, 45 egyéni versenyző és 9 csapat 30 tanulója kapott elismerő oklevelet és ajándékot.
 
Nagy öröm számunkra, hogy iskolánkból Polócz Panna 4. b osztályos tanuló egyéni versenyben 4. helyezést ért el, csapatversenyben a 4. b osztály csapata 2. helyen végzett: Polócz Panna, Angyal Csenge Villő, Mihácsi Dávid. A tanulókat Szalainé Csapó Rita tanítónő készítette fel.
Szeretettel gratulálunk!
Sántáné Kiss Rita
intézményvezető - helyettes
 

2024.03.22. - Gimnazisták focidélutánja

Sportosan telt a ma délután a gimnazista fociszerető fiúk számára. A diákönkormányzat szervezésében megrendezésre került a várva várt focidélután. Az osztályok országneveket választottak és így történtek a sorsolások. EB-nek indult... de majdnem VB lett belőle... Köszönjük Pálffy Zsófia bírói munkáját és szervezését, Kovácsovics László és Feczkó Áron tanár urak segítségét!
És a lényeg - a végeredmény: 
1. Egyenlítői Guinea - 2. Szerbia - 3. Jamaica - 4. Jugoszlávia - 5. Vatikán és Gibraltár - 7. Albánia
 
Egészségünkre!
Gaál Barnabás
Nagyböjti foci képek>> 

2024.03.22. - CZIRÁKI MEGYEI KOMPLEX KÉPZŐMŰVÉSZETI VERSENY

A Cziráki Lajos Komplex Képzőművészeti Megyei Tanulmányi versenyt tizenkilenc éve rendezik meg, tíz éve kihirdetője és szervezője a Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakgimnázium és Kollégium képzőművészeti tagozatának 10 fős munkaközössége. A versenyben 1-13. évfolyamon osztályonként értékelik a beküldött pályaműveket. Nem egyszerűen egy rajzpályázat, a résztvevőknek saját tablót kell összeállítaniuk a megadott témára készült műveikből, sőt felső tagozaton egy tárgyalkotást is mellékelni kell a tablóhoz. Az ifjú művészek grafikai, festészeti alkotások mellett agyagból, papírból készítik el tárgyaikat.
A versenyre minden évben több, mint 400 pályamunka érkezik a vármegye iskoláiból. A zsűri, amelynek elnöke Borbély Károly egyetemi docens, mesteroktató, festőművész, zsűritag Habóckyné Király Ilona rajztanár és Lázárné Verebes Ilona rajztanár, szaktanácsadó minden évben nehéz munkát végez a díjazottak kiválasztásakor.
Az Apor Művészeti Iskola diákjai idén is lelkesen készültek a megmérettetésre, közel húsz pályamunkát küldtünk be a versenyre. Nagy örömünkre, szép eredmények születtek:
 
MENTES GELLÉRT AMI A/3, 4.D osztályos tanuló
a 4. osztályosok kategóriájában III. helyezést ért el,
Felkészítő tanár: Pintérné Gergics Ágnes.
 
ZÖLDI PATRÍCIA ZSUZSANNA AMI A/6, 7. osztályos tanuló
a 7. osztályosok kategóriájában a zsűri dicséretét kapta,
Felkészítő tanár: Boda Ildikó.
 
KISS FRUZSINA JANKA AMI T/7, 8.D osztályos tanuló
a 8. osztályosok kategóriájában I. helyezést ért el,
Felkészítő tanár: Pintérné Gergics Ágnes.
 
KUN RÉKA AMI T/7, 8.B osztályos tanuló
a 8. osztályosok kategóriájában I. helyezést ért el,
Felkészítő tanár: Pintérné Gergics Ágnes.
 
CSENDES CSENGE AMI T/10, 11.A osztályos tanuló
a középiskolások kategóriájában zsűri dicséretét kapta,
Felkészítő tanár: Pintérné Gergics Ágnes.
 
Szeretettel gratulálunk tehetséges növendékeinknek!
 
 

2024.03.22. - HÚSVÉTI CSALÁDI ALKOTÓDÉLUTÁN

2024. március 20. napján (szerdán) Húsvéti Családi Alkotódélutánt tartottunk az Apor Művészeti Iskola növendékei és családjaik számára. A 70 résztvevővel zajló eseményen Kovácsovics Kinga tanárnővel húsvéti textiltojást varrhattak a szorgos kezek, Virág Lászlóné Zsuzsa nénivel vidám tavaszi ajtódísz készülhetett. Az agyagozást kedvelő alkotók pedig segítségemmel kerámia keresztet formázhattak.
 
Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánunk!
Boda Ildikó Apor AMI intézményegység-vezető
 

2024.03.21. - Operakaland

 
OPERAKALANDON vett részt a 6.b és d osztály március 19-én Egy operaelőadásra nem mindegy, hogy mikor visszük el először a gyerekeket. Mi osztályfőnökök gondoltunk egy nagyot! Lehetőség nyílt, hogy egy olyan darabot nézzenek meg diákjaink, amely után talán többen is azt mondják, tetszett, és nyitottak lesznek az operára máskor is.
Budapest, Kőbányán az Eiffel Műhelyház színpadán elevenedett meg Henry Purcell: Dido & Aeneas szerelmi története Barta Dóra Harangozó- és Seregi-díjas koreográfus-táncművész rendezésében. A darabot kettős szereposztásban játszák. Az egyik főszereplő iskolánk volt diákja Mózer (Simon) Zsófia, aki Dido szerepét alakítja.
A darab egy pillanatra sem vált unalmassá. A fiatalokkal - ahogy a rendező írja - „cinkosan összekacsintó darab” nem volt híján humornak, érzelemnek, komolyságnak és mély gondolatoknak. A kórus és a tánckar csupa fiatal zeneakadémistából és balett táncos növendékből állt, akik különös dinamikát adtak a darabnak.
Mindenki élvezte és úgy „nyilatkozott”, hogy legközelebb is szívesen részt venne operakalandon.
 
Szalontay Lukácsné és Somfai Elemér
 

2024.03.21. - Keresztút

 
 

2024.03.20. - TAVASZI HANGVERSENY

2024 .március 20-án 15 órai kezdettel az Apor Kórus a Szent Anna Otthon Kápolnájában adott tavaszi hangversenyt magyar szerzők, - Kodály Zoltán, Bartók Béla, Berkesi Sándor, Kocsár Miklós - műveből Iván Gabriella vezényletével. Zongorán kísért Ney Andrea, szólót énekelt Nagy Angelika, iskolánk volt növendéke. A közönség nagy örömmel és lelkesedéssel fogadta a műsort, amelyet közös éneklés zárt. Szívet melengető délután volt az Otthon lakóival, még a Nap is beragyogta a kápolnát.

2024.03.20. - Játékos versenyekkel ünnepeltük a Nemzetközi Pi-napot, a Matematika világnapját

Az elmúlt évek nagy sikereire építve idén már március 11-én elkezdődtek a -napi rendezvényeink, amelyhez örömünkre csatlakoztak alsós osztályok is! Minden évben újabb és újabb ötletekkel próbáljuk gazdagítani a programsorozatot. A SUDOKU bajnokságon egyénileg bizonyíthatták diákjaink gyorsaságukat, logikus gondolkodásukat, a LIFT-UTAZÓ logikai és ügyességi vetélkedőn pedig párokban nyomozhattak, fejthették meg a különböző rejtélyeket. Mindkét programunknak nagy sikere volt, nagyszámú résztvevővel zajlott. Megrendezésre került az elmaradhatatlan bűvöskocka kirakó verseny is, amelyen korábbi és új versenyzők is összemérhették ügyességüket. A versenyekkel párhuzamosan sok szép és ötletes alkotás született a „SZERETEM A MATEMATIKÁT” című rajzpályázaton, valamint látványos TÉRBELI   ALKOTÁSOK is születtek! CHALLENGE WEEK keretében pedig papír kockavázak készültek, amelyekből hatalmas szívek kerültek összeállításra. A hetet pedig a  -TE SÜTŐ VERSENY koronázta meg, ahol nemcsak ötletgazdag, de nagyon ízletes finomságok születtek. A zsűrinek nehéz feladata volt a legszebb alkotások kiválasztásánál, hiszen mindegyik fantáziadús, kreatív és egyéni volt.
 
Eredmények
LIFT-UTAZÓ nyomozós-logikai verseny legjobb detektívpárosai:
5. évfolyam: Józsa Kata és Karaivanov Lia 5.a
6. évfolyam: Kozma Iringó és Papp Réka 6.c
7. évfolyam: Rózsavölgyi Száva 7.A és Szabadi Bálint 7.d
8. évfolyam: Marcali Lilien és Érsek Eliza 8.d
 
Sudoku bajnokok:
3-4. évfolyam
1. helyezett
Varga Zsófia 3.c
Kósa Richárd 4.b
2. helyezett:
Egyházi Eszter 4.c
Szabó Krisztián 4.a
Németh Dávid 4.a
 
5-6. évfolyam
1. helyezett
Józsa Kata 5.a
2. helyezett
Judák Mátyás 5.a
Regner Réka 6.b
 
7-8. évfolyam
1. helyezett
Greszler Nóra 7.A                                  
Bűvöskocka bűvölők helyezései:
1. Váradi Bálint 8.d
2. Nuszer Ábel 6.b
3. Budai János 6.c
4. Almási Bertalan 6.c
5. Hájas Máté 6.c
6. Bartal Máté 6.b
Térbeli C készítés:
1. Zöldi Patrícia 7.d
2. Hollenczer Szonja, Szabó Hanna és Szabó Diána 5.d
3. Józsa Kata és Karaivanov Lia 5.a
 
 
 
„Szeretem a matematikát” rajzverseny:
1. Vámos Eliza 4.a
2. Kuris Réka 4.b
3. Horváth Odett Emma 4.a
 
-te sütő verseny győztese: Székely Zorka 8.A
Köszönet a 8.d osztály lánycsapatának és az 5. évfolyamosoknak a sok szép, színes kocka elkészítéséért, a 8.A osztályos lányoknak az összeállításért! Külön köszönet a sok finomságért, a csodálatos piték elkészítéséért a következő tanulóknak: Jámbor Tímea, Juhász Antónia, Csurgai Márta 8.c, Bérci Kitti 8.c, Bartal Kinga, Barabás Liza, Rokob Dóra, Vámos Zsuzsanna, Nuszer Abigél 8.a, Mosonyi Hanna, Polgár Jázmin, Lang Jázmin 8.d
 
Köszönjük mindenkinek a lelkes részvételt! Jövőre folytatjuk!
Matematika munkaközösség
 
 

2024.03.19. - 7-8. ÉVFOLYAMOS TANULÓK 31. ORSZÁGOS TÖRTÉNELEM TANULMÁNYI VERSENYE

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központja az idei tanévben is megrendezte a háromfordulós (iskolai, vármegyei és országos) 7-8. évfolyamos tanulók számára kiírt 31. országos történelem tanulmányi versenyét.
Az első, iskolai fordulón 2023. december 7-én, 70 % fölött kellett teljesíteni a feladatlap kitöltésével, hogy a vármegyei fordulóba lehessen jutni. A vármegyei fordulóba 6 tanulónk jutott, ahol újabb feladatlapkitöltése várt a diákokra.
 
 
Nagy Gergely 7. d osztályos tanuló a Győri Révai Miklós Gimnáziumban rendezett vármegyei fordulóban az előkelő 2. helyen végzett, és országosan is kiemelkedő 21. helyezést ért el.
 
Samu Botond 7. B osztályos tanuló a szép eredményt érő 6. helyen végzett a vármegyei fordulóban.
 
Iskolánkat képviselték és dicséretetet érdemelnek szép teljesítményükért: Bukta Levente 7. B osztályos, Papp Gergő 7. d osztályos, Takács Áron Péter 7. A osztályos és Horváth-Fernandes Dalma Clara 7. A osztályos tanuló.
 
Köszönjük felkészítő tanáruk, Fekete László tanár úr munkáját.
Gratulálunk a szép eredményekhez, további sikeres versenyzést kívánunk a diákoknak!
 

2024.03.17. - Március 15.

 Föltámadott a tenger…
„Ünnepelni gyűltünk össze. Emlékezni egy régi márciusra. Emlékezni sorsfordító idők nagy alakjaira”- hangzott el az 1848/49-es forradalom és szabadságharc hőseiről szóló műsorunk elején. Miért is kell emlékeznünk lassan kétszáz évvel ezelőtti eseményekre, tettekre? Talán mert a történelem mindig döntések elé állította a kor emberét: beletörődünk a sorsunkba, vagy készek vagyunk nyitott szemmel járni, kritikusan gondolkodni, és ha kell, egy jobb jövő érdekében cselekedni. Mi a mai fiatalok feladata? Mit tudunk mi tenni a hazáért? Az 1848-as ifjak példáját látva tanulnunk kell a múlt eseményeiből; ismernünk illik azokat a sorsfordító gondolatokat és hőstetteket, melyek következményeként élhet a magyarság még mindig e kis hazában. Becsüljük meg elődeink bátorságát, elhivatottságát, önfeláldozását, merítsünk erőt belőlük, hogy a jövő elé mi is bizakodással és tettre készen álljunk!
 
A 7. A osztály műsorával ezt a lelkesedést szerette volna átadni, sőt felszítani az emlékezés órájában. A 15-ei eseményekre nem naplószerűen, hanem a művészetek: az irodalom és a zene segítségével utaltak, bízva abban, hogy a hazaszeretet szikráját tűzzé tudják formálni a hallgatóságban. Az ünnepséget követő szentmisén Kálmán Imre atya megerősítette az elhangzottakat, és azt is kifejtette, hogy talán Jézus és tanítványai voltak az első forradalmárok, akik jelentős változást szerettek volna elérni az emberek szívében, s gondolkodásuk átformálásával az életükben.
„Ezt a napot nem felejthetjük el sohasem. Azért, mert amit a nemzet tett, bátorság volt. Bátorság és példamutatás.”
 
Március 15. képek>>
 
Doros Zsuzsanna
a 7.A osztályfőnöke, műsorszervező

2024.03.16. - Élmények és eredmények az idei Vizuális kultúra OKTV versenyen

Az idei tanévben a Vizuális kultúra tantárgy OKTV kiírása a „VÉLETLEN JÁTÉKAI” témáját fogalmazta meg.
 
„A véletlen előre nem látható, ki nem számítható, nem várt esemény, jelenség. Így lehet akaratlan találkozás, talált tárgy, váratlan alkotóeszköz, szokatlan alapanyag, akaratlanul kibontakozó forma. Lehet szerencse, de megpróbáltatás, sőt kihívás is.”
 
Az izgalmas és gondolatébresztő téma feldolgozására hét diákunk vállalkozott, s nevezett be az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenybe.
 
Molnár Anna 12.A
Anna munkája egy különleges makett, melynek ötlete egy szabadban töltött délután során született meg. Folyóparton ülve a vízben tükröződő fákat nézte. Azt figyelte meg, hogy ahogyan a szellő borzolja a fák leveleit és a víz felszínét folyamatosan változik a tükörkép. Készített egy különleges teret tükrökkel, melyben egy „valódi” fa tükröződik. Ahogy a néző változtatja a nézőpontját, mondjuk körbejárja a munkát, úgy változik a tükörkép.
 
Szalay Réka 12.B
Réka munkája egy különleges, általa tervezett és megvalósított (rajzolt, nyomtatott, metszett) kártyapakli. A kártya témánál eszébe jutott a kártyavár ötlete. „Kártyavárként omlott össze” – szoktuk mondani a látványos, de sérülékeny, könnyen meghiúsuló projektekre. A kártyavár pillanatnyi, egy kisebb huzat is felboríthatja, valóban a véletlenen múlik, meddig marad ép. A kártya, mint játék, pedig abszolút a szerencsével, a véletlennel rokonítható. Azon múlik a sikerünk a játékban, hogy milyen lapot húzunk.
 
 
Szilvágyi Mária 12.A
Marika egy különleges festményt alkotott, szó szerint a véletlent használva munkamódszernek. Színeket, formákat a pillanatnyi ötlet, késztetés hatására festett egymás mellé a vászonra, egy izgalmas, harmonikus absztrakt festményt létrehozva.
 
Németh Nóra 12.C
Nóri festménysorozatán eljátszott a gondolattal, hogy egy mindenki által ismert festmény képi világát megváltoztatja egy szokatlan elemmel. Mivel a véletlen játékai kapcsán első gondolata a szerencsejáték volt, egy dobókockát választott. Ez talán a legrégebbi szerencsejáték, már a rómaiak is használták az ókorban. A Bibliában is szerepel, hogy mikor Jézust megfosztották ruháitól a keresztre feszítés előtt, a római katonák kockadobással döntötték el, ki kapja a ruháit. A dobókocka tehát a véletlen, a játék és a szerencse jelképe. Ezután kiválasztott három híres, számomra fontos remekművet. Paul Cezanne „Csendélet tejes korsóval és gyümölccsel”, Salvador Dali „Az emlékezet állandósága” és Vincent Van Gogh „Hálószoba” című képét. Az eredeti festmények egy-egy részletét „vágta ki”, s „beledobta” a dobókockát.
 
Kránitz Dorka 11.C
Dorka témája az égbolt változékonysága volt. Gyakran nézi mindenki a felhőket az égen, ahogy valami felismerhető formává – heggyé, repülővé, emberi alakká – állnak össze. Az égbolt változásai, a színek és formák véletlenszerű játéka, jó témának tűnt. Ezután, mint rendes diák, kicsit megnézte a nagy elődök munkáit. Hogyan ábrázolták az égboltot, a felhőket, szivárványt, esőt és vihart a híres festők. Kiválasztott tehát egy ikonikus festményt Van Gogh művei közül, a „Csillagos éj” című képet, és elhatározta, hogy elkészíti újra, de másképpen, papírdombormű formájában.
 
Ölbei Alexandra 11.A
Szandi projektjének alapja egy elképzelt véletlen esemény, egy tükör leejtése és összetörése volt. A sok apró tükördarabka aztán felbontja a látványt. Ahogy széttörve a földre esnek, különböző szögből tükrözik a látványt. Ezért a tükörbe néző arc egy-egy részlete, szemek, száj, többször és különböző nézőpontokból ábrázolva is megjelenik. Pont úgy, mint Picasso és a többi kubista művész képén. Ebben a látszólagos összevisszaságban könnyű felfedezni a véletlen játékait, a pályázat témája volt. A széttöredezett tükör és tükörkép egy festményen jelenik meg.
 
Csendes Csenge 11.A
Csengét a Dunakapu tér óriási, lencse alakú domború tükre ihlette meg. Egy ilyen tükör elé állva játékosan, viccesen eltorzul a kép, s ha mozgunk, folyamatosan változik a torzkép is. A tükörben megjelenő látványt tehát a véletlen és a játékos szavakkal írhatjuk le. Csenge egy fiatal lány domború tükörben megjelenő torzított tükörképét festette meg mesterien.
 
Az első forduló után nagy izgalommal vártuk a munkák értékelését, hiszen a több, mint négyszáz igényes és különleges pályamű közül csak 60 juthat be a középdöntőbe. Nagy örömünkre tanulóink eredményesen szerepeltek a zsűrizésen, és ketten – Ölbei Alexandra 11.A és Szalay Réka 12.B - a középdöntőbe is bejutottak.
 
A második fordulót hagyományosan Budapesten, a Budai Rajziskolában rendezte meg az Oktatási Hivatal. A feladat itt egy emberi félalak tónusos rajzának elkészítése. Diákjaink ezen a feladaton is jól teljesítettek, 87 és 91 pontot szereztek. Nagy bánatunkra a döntőbe jutáshoz ez kevésnek bizonyult, így is nagyon büszkék vagyunk rájuk!
Mivel tanulóink munkái a legjobb 60 idei versenymunka közé kerültek, szerepelni fognak a Deák 17 Galériában (1052 Budapest, Deák Ferenc utca 17.) megrendezett kiállításon, melynek ünnepélyes megnyitójára 2024. májusában kerül sor.
 
Szeretettel gratulálunk tehetséges növendékeinknek az elért eredményhez!
Pintérné Gergics Ágnes
felkészítő tanár
 
 
 

2024.03.14. - MUSICA SACRA EGYHÁZZENEI ÉNEKVERSENY

A győri Prohászka Ottokár Orsolyita Gimnázium, Általános Iskola és Óvodaaz újraalapítás 30. évfordulója alkalmából egyházzenei énekversenyt hirdetett a Győri Egyházmegye katolikus iskoláiban tanuló diákok részére. 2024. március 13-án került sor a MUSICA SACRA egyházzenei énekversenyre, ahol tanulóink kimagasló teljesítményt értek el.
 
Preisinger László 3.b osztályos tanuló ARANY minősítést,
valamint I. helyezést ért el szóló ének kategóriában.
Felkészítő tanára: Kovács Anna Zsuzsanna
 
   
 
5-6.osztály - kisegyüttesek (scola)
 
Vox Aporiensis scola - ARANY minősítés
Tagjai: Endrődy Janka, Gódor Janka, Komáromy Laura 6. c, Tóth Boglárka 5.b osztályos tanulók.
Felkészítő tanár: Dr. Hontváriné Iván Gabriella
 
7-8.osztály - kisegyüttesek (scola):
 
Vox Angelis scola - EZÜST minősítést szerzett
Tagjai: Szabó Luca, Kun Réka, Benis Réka 8.B
Felkészítő tanár: D.r Hontváriné Iván Gabriella
 
Szeretettel gratulálunk a díjazottnak!
 

2024.03.13. - A matematika világnapja - Március 14.

Gimnáziumi diákok plakátjai díszítik az első emeleti folyosó végén található matematika faliújságot. Érdekességeket olvashattok a pi-ről, és a pi-napról. Aki siet, találhat kiscsibés húsvéti pi-pi matricát is. A felsősök csodaprogramjairól később készül tudósítás...
 

2024.03.13. - Győri Egyházmegyei Hittanverseny

A Győri Egyházmegye Hitoktatási Szervezete az idei tanévben is meghirdette az Egyházmegyei hittanversenyt, melynek témája Szűz Mária élete és tisztelete volt. A gyermekek három fős csapatokban, két korosztályban (5-6. osztály; 7.-8. osztály) vágtak neki a nem kis kihívást jelentő versenynek.
Iskolánk 6.b. osztályos Hajnali Szép Csillag csapata (Csurgai Ágnes Zsófia, Dudás Nóra, Horváth Lilla Sára) sikeresen vették az egyre nehezedő akadályokat (levelezős forduló, középdöntő, döntő), és a végső megmérettetésen az első helyen végeztek.
Gratulálunk a versenyzőknek, a Szűz Anya oltalmazza és vezesse őket továbbra is!
Csizmadia Gergelyné
hitoktató
 

2024.03.11. - Nagyböjti lelki nap az imádság évében - Alsó tagozat

Reggel közösen vettünk részt szentmisén, majd az 1-2. évfolyamos gyerekek a tanító nénik vezetésével felidézték a nagyhét eseményeit és a húsvét ünnepének lényegét. Jézus megváltó szeretetéről beszélgetve ráirányították a gyerekek figyelmét a Fiú és az Atya közti szoros kapcsolatra, hogy Jézus számára mennyire fontos volt, hogy rendszeresen és hosszan töltsön időt az Atya imádásában. Szentírásból vett példák, történetek segítségével megfigyelték, mit tanít Jézus az imádságról. Értelmezték a Miatyánk ima sorait. Kiemelték, hogy az imára naponta szükségünk van, mint lelki táplálékra, és hogy az ima akkor jó, ha szívből jön, hitből és Isten iránti bizalomból fakad, ha kitartó, bűnbánó és alázatos. Átérezhették Jézus iránti szeretetüket, hálájukat a korosztályhoz szóló, közösen imádkozott keresztút alatt. Imavirágot készítettek, melynek közepébe beleírták szeretteik nevét, akikért naponta imádkoznak. Kis filmek, kortárs gyerekek gondolatai Jézusról, imáról, szeretetről, csúfolódásról, énekek színesítették a téma feldolgozását. A nap tanulságaként hazavihették lelkükben, hogy mennyire fontos szerepe van az imádságnak az életünkben, hogy minden napunkat Jézus jelenlétében éljük, hogy minden örömünket, bánatunkat, kérésünket az Úrra bízzuk.
 
Az alsó tagozat 3. 4. évfolyama a reggeli szentmisét követően Imre atya imádságról szóló elmélkedését hallgatta meg. Mindegyikünket megragadott az a gondolat, hogy a rendszeresen imádkozó ember megváltozik. Kisugározza Isten szeretetét. A tanító nénik előadásában megelevenedett egy kisfiú a története, aki tanúja volt Jézus kivégzésének. Megtudhattuk azt is, mi történt a kivégzést vezénylő római századossal. A Jézusról készült rövid filmrészlet pedig már a keresztút imáira készített elő bennünket. A keresztút elimádkozása után „időkapszulát” ástunk el a Kiserdőben. A kapszulába az osztályok imái, fohászai kerültek, hogy megtudja majd a jövendő, miért adtak hálát, mit kértek, mivel engesztelték Jézust a gyerekek 2024 nagyböjtjén. A lelki nap zárásaként az elsőáldozásra készülő tanulók három lila lufit bocsátottak az égboltra, megfogalmazott fohászaik kíséretrében.
Apor Vilmos vértanú püspök közbenjárására add, hogy mi is sugározni tudjuk a Te jóságodat és szeretetedet!
 
 
Váginé Kónya Szilvia és Nagyné Szammer Éva
hitoktatók
 

2024.03.11. - APOR AMI NYÍLT NAP az Apor Óvoda nagycsoportosai számára

2024. március 6. napján (szerdán) délelőtt láttuk vendégül művészeti foglalkozásra óvodásainkat, akik jövőre már az iskola falai között töltik mindennapjaikat. Az 53 leendő kisiskolás Virág Lászlóné Zsuzsa nénivel készíthetett papírtigrist, Bende Andrea tanárnő irányításával spatula könyvjelzőt, nálam pedig megismerhették az agyagozás fortélyait, tojásból kikelő kerámiacsibék formálódtak a szorgos kezek között. Rendkívüli koncentrációval, igyekezettel és pontossággal dolgoztak a gyerekek.
Jókedvű alkotó-délelőttöt tölthettünk együtt.
 
Szeretettel várjunk a 2024/25-ös tanévben leendő növendékeinket a művészeti iskolába!
 
Boda Ildikó Apor AMI intézményegység-vezető
 
 

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 »