Főoldal      E-mail
Eseménynaptár
Közlemény
Apor Vilmos Római Katolikus Óvoda,
Általános Iskola,
Alapfokú Művészeti Iskola,
Gimnázium és Kollégium
9024 Győr, Pátzay Pál u. 46.
Adószám: 18525845-2-08
OM: 030712
 
 
 
 
 
Iskolai étkeztetés
Határtalanul
Gyermekvédelem
Adó 1%

Kedves Szülők!

Kérjük Önöket, hogy adójuk egy százalékával ismét támogassák Intézményünket.

 

Adószámunk:

A kedvezményezett neve:

Számlaszám:

A másik egy százalékról is rendelkezhetnek:

A kedvezményezett technikai száma, neve:

Gyermekeik nevében is köszönjük figyelmességüket!
 

 
 
........................................................
  
Aporos alkotások

 

Aporos diákok alkotásai a városnak
A Győri Kommunális Szolgáltató Kft felkérésére, gipszkartonra festett nagyméretű képeket készítettünk.

Bővebben>>

 

 

 

A mesék birodalmában
A Kisalföld szerkesztősége megkereste iskolánkat, hogy egy meseíró pályázathoz illusztrációkat készítsünk...
Részletek>>
 

 

Énekkari CD
A 15 éves jubileum alkalmából jelent meg az iskola énekkarának második CD lemeze a Magyar Kultúra Kiadó gondozásában, Gloria in Excelsis Deo címmel. Részletek>>

 

 

 

 

Apor antológia
Jubileumi tanévünk alkalmából megjelent az új Apor antológia. Részletek>>
 

 

 

 

 

 

Ikon
Bukits Ernő tanár úr "A Tápláló és tanító Krisztus" című ikonfestménye az aulában látható...
 

 

Pályázatok

 

TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0229

Élményszerű tanulás, kultúra és tehetséggondozás>>

TIOP 1.1.1/07/1-2008-1156

Számítógépes infrastruktúra bővítés>>

Apor Alapítvány KEOP - 4.2.0/A/09-2009-0007>>
 

Támop 3.4.3-08/2 pályázat
Iskolai tehetséggondozás
Részletek>>
 

Környezet és Energia Operatív Program
2009.6.1.0/A-2009-0050>>

Épületenergetikai fejlesztés
KEOP-4.10.0/A/12-2013-0273>>

 

 
Aktualitások
2024.03.17.
Március 15.
 Föltámadott a tenger… „Ünnepelni gyűltünk össze. Emlékezni egy régi márciusra. Emlékezni sorsfordító idők nagy alakjaira”- hangzott el az 1848/49-es forradalom és szabadságharc hőseiről szóló műsorunk elején...
2024.03.16.
Élmények és eredmények az idei Vizuális kultúra OKTV versenyen
Az idei tanévben a Vizuális kultúra tantárgy OKTV kiírása a „VÉLETLEN JÁTÉKAI” témáját fogalmazta meg.   „A véletlen előre nem látható, ki nem számítható, nem várt esemény, jelenség...
2024.03.14.
MUSICA SACRA EGYHÁZZENEI ÉNEKVERSENY
A győri Prohászka Ottokár Orsolyita Gimnázium, Általános Iskola és Óvodaaz újraalapítás 30. évfordulója alkalmából egyházzenei énekversenyt hirdetett a Győri Egyházmegye katolikus iskoláiban tanuló diákok részére...
Ideiglenes felvételi jegyzék
Tisztelt érdeklődők! Megjelent iskolánk ideiglenes felvételi jegyzéke.
Szeretettel várjuk leendő tanulóinkat!

Aktualitások

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 »

2024.03.17. - Március 15.

 Föltámadott a tenger…
„Ünnepelni gyűltünk össze. Emlékezni egy régi márciusra. Emlékezni sorsfordító idők nagy alakjaira”- hangzott el az 1848/49-es forradalom és szabadságharc hőseiről szóló műsorunk elején. Miért is kell emlékeznünk lassan kétszáz évvel ezelőtti eseményekre, tettekre? Talán mert a történelem mindig döntések elé állította a kor emberét: beletörődünk a sorsunkba, vagy készek vagyunk nyitott szemmel járni, kritikusan gondolkodni, és ha kell, egy jobb jövő érdekében cselekedni. Mi a mai fiatalok feladata? Mit tudunk mi tenni a hazáért? Az 1848-as ifjak példáját látva tanulnunk kell a múlt eseményeiből; ismernünk illik azokat a sorsfordító gondolatokat és hőstetteket, melyek következményeként élhet a magyarság még mindig e kis hazában. Becsüljük meg elődeink bátorságát, elhivatottságát, önfeláldozását, merítsünk erőt belőlük, hogy a jövő elé mi is bizakodással és tettre készen álljunk!
 
A 7. A osztály műsorával ezt a lelkesedést szerette volna átadni, sőt felszítani az emlékezés órájában. A 15-ei eseményekre nem naplószerűen, hanem a művészetek: az irodalom és a zene segítségével utaltak, bízva abban, hogy a hazaszeretet szikráját tűzzé tudják formálni a hallgatóságban. Az ünnepséget követő szentmisén Kálmán Imre atya megerősítette az elhangzottakat, és azt is kifejtette, hogy talán Jézus és tanítványai voltak az első forradalmárok, akik jelentős változást szerettek volna elérni az emberek szívében, s gondolkodásuk átformálásával az életükben.
„Ezt a napot nem felejthetjük el sohasem. Azért, mert amit a nemzet tett, bátorság volt. Bátorság és példamutatás.”
 
Március 15. képek>>
 
Doros Zsuzsanna
a 7.A osztályfőnöke, műsorszervező

2024.03.16. - Élmények és eredmények az idei Vizuális kultúra OKTV versenyen

Az idei tanévben a Vizuális kultúra tantárgy OKTV kiírása a „VÉLETLEN JÁTÉKAI” témáját fogalmazta meg.
 
„A véletlen előre nem látható, ki nem számítható, nem várt esemény, jelenség. Így lehet akaratlan találkozás, talált tárgy, váratlan alkotóeszköz, szokatlan alapanyag, akaratlanul kibontakozó forma. Lehet szerencse, de megpróbáltatás, sőt kihívás is.”
 
Az izgalmas és gondolatébresztő téma feldolgozására hét diákunk vállalkozott, s nevezett be az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenybe.
 
Molnár Anna 12.A
Anna munkája egy különleges makett, melynek ötlete egy szabadban töltött délután során született meg. Folyóparton ülve a vízben tükröződő fákat nézte. Azt figyelte meg, hogy ahogyan a szellő borzolja a fák leveleit és a víz felszínét folyamatosan változik a tükörkép. Készített egy különleges teret tükrökkel, melyben egy „valódi” fa tükröződik. Ahogy a néző változtatja a nézőpontját, mondjuk körbejárja a munkát, úgy változik a tükörkép.
 
Szalay Réka 12.B
Réka munkája egy különleges, általa tervezett és megvalósított (rajzolt, nyomtatott, metszett) kártyapakli. A kártya témánál eszébe jutott a kártyavár ötlete. „Kártyavárként omlott össze” – szoktuk mondani a látványos, de sérülékeny, könnyen meghiúsuló projektekre. A kártyavár pillanatnyi, egy kisebb huzat is felboríthatja, valóban a véletlenen múlik, meddig marad ép. A kártya, mint játék, pedig abszolút a szerencsével, a véletlennel rokonítható. Azon múlik a sikerünk a játékban, hogy milyen lapot húzunk.
 
 
Szilvágyi Mária 12.A
Marika egy különleges festményt alkotott, szó szerint a véletlent használva munkamódszernek. Színeket, formákat a pillanatnyi ötlet, késztetés hatására festett egymás mellé a vászonra, egy izgalmas, harmonikus absztrakt festményt létrehozva.
 
Németh Nóra 12.C
Nóri festménysorozatán eljátszott a gondolattal, hogy egy mindenki által ismert festmény képi világát megváltoztatja egy szokatlan elemmel. Mivel a véletlen játékai kapcsán első gondolata a szerencsejáték volt, egy dobókockát választott. Ez talán a legrégebbi szerencsejáték, már a rómaiak is használták az ókorban. A Bibliában is szerepel, hogy mikor Jézust megfosztották ruháitól a keresztre feszítés előtt, a római katonák kockadobással döntötték el, ki kapja a ruháit. A dobókocka tehát a véletlen, a játék és a szerencse jelképe. Ezután kiválasztott három híres, számomra fontos remekművet. Paul Cezanne „Csendélet tejes korsóval és gyümölccsel”, Salvador Dali „Az emlékezet állandósága” és Vincent Van Gogh „Hálószoba” című képét. Az eredeti festmények egy-egy részletét „vágta ki”, s „beledobta” a dobókockát.
 
Kránitz Dorka 11.C
Dorka témája az égbolt változékonysága volt. Gyakran nézi mindenki a felhőket az égen, ahogy valami felismerhető formává – heggyé, repülővé, emberi alakká – állnak össze. Az égbolt változásai, a színek és formák véletlenszerű játéka, jó témának tűnt. Ezután, mint rendes diák, kicsit megnézte a nagy elődök munkáit. Hogyan ábrázolták az égboltot, a felhőket, szivárványt, esőt és vihart a híres festők. Kiválasztott tehát egy ikonikus festményt Van Gogh művei közül, a „Csillagos éj” című képet, és elhatározta, hogy elkészíti újra, de másképpen, papírdombormű formájában.
 
Ölbei Alexandra 11.A
Szandi projektjének alapja egy elképzelt véletlen esemény, egy tükör leejtése és összetörése volt. A sok apró tükördarabka aztán felbontja a látványt. Ahogy széttörve a földre esnek, különböző szögből tükrözik a látványt. Ezért a tükörbe néző arc egy-egy részlete, szemek, száj, többször és különböző nézőpontokból ábrázolva is megjelenik. Pont úgy, mint Picasso és a többi kubista művész képén. Ebben a látszólagos összevisszaságban könnyű felfedezni a véletlen játékait, a pályázat témája volt. A széttöredezett tükör és tükörkép egy festményen jelenik meg.
 
Csendes Csenge 11.A
Csengét a Dunakapu tér óriási, lencse alakú domború tükre ihlette meg. Egy ilyen tükör elé állva játékosan, viccesen eltorzul a kép, s ha mozgunk, folyamatosan változik a torzkép is. A tükörben megjelenő látványt tehát a véletlen és a játékos szavakkal írhatjuk le. Csenge egy fiatal lány domború tükörben megjelenő torzított tükörképét festette meg mesterien.
 
Az első forduló után nagy izgalommal vártuk a munkák értékelését, hiszen a több, mint négyszáz igényes és különleges pályamű közül csak 60 juthat be a középdöntőbe. Nagy örömünkre tanulóink eredményesen szerepeltek a zsűrizésen, és ketten – Ölbei Alexandra 11.A és Szalay Réka 12.B - a középdöntőbe is bejutottak.
 
A második fordulót hagyományosan Budapesten, a Budai Rajziskolában rendezte meg az Oktatási Hivatal. A feladat itt egy emberi félalak tónusos rajzának elkészítése. Diákjaink ezen a feladaton is jól teljesítettek, 87 és 91 pontot szereztek. Nagy bánatunkra a döntőbe jutáshoz ez kevésnek bizonyult, így is nagyon büszkék vagyunk rájuk!
Mivel tanulóink munkái a legjobb 60 idei versenymunka közé kerültek, szerepelni fognak a Deák 17 Galériában (1052 Budapest, Deák Ferenc utca 17.) megrendezett kiállításon, melynek ünnepélyes megnyitójára 2024. májusában kerül sor.
 
Szeretettel gratulálunk tehetséges növendékeinknek az elért eredményhez!
Pintérné Gergics Ágnes
felkészítő tanár
 
 
 

2024.03.14. - MUSICA SACRA EGYHÁZZENEI ÉNEKVERSENY

A győri Prohászka Ottokár Orsolyita Gimnázium, Általános Iskola és Óvodaaz újraalapítás 30. évfordulója alkalmából egyházzenei énekversenyt hirdetett a Győri Egyházmegye katolikus iskoláiban tanuló diákok részére. 2024. március 13-án került sor a MUSICA SACRA egyházzenei énekversenyre, ahol tanulóink kimagasló teljesítményt értek el.
 
Preisinger László 3.b osztályos tanuló ARANY minősítést,
valamint I. helyezést ért el szóló ének kategóriában.
Felkészítő tanára: Kovács Anna Zsuzsanna
 
   
 
5-6.osztály - kisegyüttesek (scola)
 
Vox Aporiensis scola - ARANY minősítés
Tagjai: Endrődy Janka, Gódor Janka, Komáromy Laura 6. c, Tóth Boglárka 5.b osztályos tanulók.
Felkészítő tanár: Dr. Hontváriné Iván Gabriella
 
7-8.osztály - kisegyüttesek (scola):
 
Vox Angelis scola - EZÜST minősítést szerzett
Tagjai: Szabó Luca, Kun Réka, Benis Réka 8.B
Felkészítő tanár: D.r Hontváriné Iván Gabriella
 
Szeretettel gratulálunk a díjazottnak!
 

2024.03.13. - A matematika világnapja - Március 14.

Gimnáziumi diákok plakátjai díszítik az első emeleti folyosó végén található matematika faliújságot. Érdekességeket olvashattok a pi-ről, és a pi-napról. Aki siet, találhat kiscsibés húsvéti pi-pi matricát is. A felsősök csodaprogramjairól később készül tudósítás...
 

2024.03.13. - Győri Egyházmegyei Hittanverseny

A Győri Egyházmegye Hitoktatási Szervezete az idei tanévben is meghirdette az Egyházmegyei hittanversenyt, melynek témája Szűz Mária élete és tisztelete volt. A gyermekek három fős csapatokban, két korosztályban (5-6. osztály; 7.-8. osztály) vágtak neki a nem kis kihívást jelentő versenynek.
Iskolánk 6.b. osztályos Hajnali Szép Csillag csapata (Csurgai Ágnes Zsófia, Dudás Nóra, Horváth Lilla Sára) sikeresen vették az egyre nehezedő akadályokat (levelezős forduló, középdöntő, döntő), és a végső megmérettetésen az első helyen végeztek.
Gratulálunk a versenyzőknek, a Szűz Anya oltalmazza és vezesse őket továbbra is!
Csizmadia Gergelyné
hitoktató
 

2024.03.11. - Nagyböjti lelki nap az imádság évében - Alsó tagozat

Reggel közösen vettünk részt szentmisén, majd az 1-2. évfolyamos gyerekek a tanító nénik vezetésével felidézték a nagyhét eseményeit és a húsvét ünnepének lényegét. Jézus megváltó szeretetéről beszélgetve ráirányították a gyerekek figyelmét a Fiú és az Atya közti szoros kapcsolatra, hogy Jézus számára mennyire fontos volt, hogy rendszeresen és hosszan töltsön időt az Atya imádásában. Szentírásból vett példák, történetek segítségével megfigyelték, mit tanít Jézus az imádságról. Értelmezték a Miatyánk ima sorait. Kiemelték, hogy az imára naponta szükségünk van, mint lelki táplálékra, és hogy az ima akkor jó, ha szívből jön, hitből és Isten iránti bizalomból fakad, ha kitartó, bűnbánó és alázatos. Átérezhették Jézus iránti szeretetüket, hálájukat a korosztályhoz szóló, közösen imádkozott keresztút alatt. Imavirágot készítettek, melynek közepébe beleírták szeretteik nevét, akikért naponta imádkoznak. Kis filmek, kortárs gyerekek gondolatai Jézusról, imáról, szeretetről, csúfolódásról, énekek színesítették a téma feldolgozását. A nap tanulságaként hazavihették lelkükben, hogy mennyire fontos szerepe van az imádságnak az életünkben, hogy minden napunkat Jézus jelenlétében éljük, hogy minden örömünket, bánatunkat, kérésünket az Úrra bízzuk.
 
Az alsó tagozat 3. 4. évfolyama a reggeli szentmisét követően Imre atya imádságról szóló elmélkedését hallgatta meg. Mindegyikünket megragadott az a gondolat, hogy a rendszeresen imádkozó ember megváltozik. Kisugározza Isten szeretetét. A tanító nénik előadásában megelevenedett egy kisfiú a története, aki tanúja volt Jézus kivégzésének. Megtudhattuk azt is, mi történt a kivégzést vezénylő római századossal. A Jézusról készült rövid filmrészlet pedig már a keresztút imáira készített elő bennünket. A keresztút elimádkozása után „időkapszulát” ástunk el a Kiserdőben. A kapszulába az osztályok imái, fohászai kerültek, hogy megtudja majd a jövendő, miért adtak hálát, mit kértek, mivel engesztelték Jézust a gyerekek 2024 nagyböjtjén. A lelki nap zárásaként az elsőáldozásra készülő tanulók három lila lufit bocsátottak az égboltra, megfogalmazott fohászaik kíséretrében.
Apor Vilmos vértanú püspök közbenjárására add, hogy mi is sugározni tudjuk a Te jóságodat és szeretetedet!
 
 
Váginé Kónya Szilvia és Nagyné Szammer Éva
hitoktatók
 

2024.03.11. - APOR AMI NYÍLT NAP az Apor Óvoda nagycsoportosai számára

2024. március 6. napján (szerdán) délelőtt láttuk vendégül művészeti foglalkozásra óvodásainkat, akik jövőre már az iskola falai között töltik mindennapjaikat. Az 53 leendő kisiskolás Virág Lászlóné Zsuzsa nénivel készíthetett papírtigrist, Bende Andrea tanárnő irányításával spatula könyvjelzőt, nálam pedig megismerhették az agyagozás fortélyait, tojásból kikelő kerámiacsibék formálódtak a szorgos kezek között. Rendkívüli koncentrációval, igyekezettel és pontossággal dolgoztak a gyerekek.
Jókedvű alkotó-délelőttöt tölthettünk együtt.
 
Szeretettel várjunk a 2024/25-ös tanévben leendő növendékeinket a művészeti iskolába!
 
Boda Ildikó Apor AMI intézményegység-vezető
 
 

2024.03.10. - MŰVÉSZETI KIRÁNDULÁS A NÉPRAJZI MÚZEUMBAN

A Néprajzi Múzeum az egyik legrégebbi, 1872 óta működő országos múzeumunk. Gyűjteményeiben a magyar népi kultúra mellett a Föld szinte minden tájáról származó különleges tárgyak találhatóak meg. Az értékes és érdekes kiállításoknak 2022-óta egy fantasztikus, modern épület ad otthont.
Az Apor Művészeti Iskola A/5, 6. osztályos és továbbképzős növendékei és a vizuális kultúra fakultációs gimnazisták csoportjával a Nemzetközi Nőnapon, március 8-án látogattunk el Budapestre a múzeumba. A program első felében múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt. A MÉTA galopp című program keretében a ZOOM – Perspektívaváltás című tárlatban különleges műtárgyak segítségével különböző korokat, embereket, sorsokat ismerhettünk meg játékos formában. Később a Kerámiatér - A világ kerámiái című kiállításban ismét játékokon, feladatokon keresztül több szempontból ismerkedtünk a világ különböző pontjairól származó kerámiákkal. Ezután elbúcsúztunk a múzeumpedagógustól, s a diákok önállóan fedezhették fel az időszaki kiállításokat.
Izgalmas kaland volt a művészetek iránt érdeklődő, művészeteket művelő fiataloknak A kétely felfüggesztése című időszaki kiállítás, melyben három kortárs művész alkotásokon keresztül reagált a múzeum egy-egy régi néprajzi műtárgyára. A járható installációk, furcsa ál-műtárgyak és ál-dokumentumok, különleges képi világok elgondolkodtattak, inspiráltak bennünket.
Hasonlóképpen különleges élmény volt az Indiánok. Lelkek. Túlélők. Claudia Andujar fotókiállítása a Néprajzi Múzeumban című tárlat. A szokatlan méretű és hangulatú fotósorozatokon keresztül egy brazíliai indián törzs, a janomamik életébe, kultúrájába pillanthattuk be.
Az elfogadásra, a más etnikumban rejlő értékek megismerésére ösztönzött az Istennel talállak, testvérem! – Cigány történetek című kiállítás. Az 1950-es években gyűjtött kép- és hanganyag a magyar cigányság mindennapjaiba vezetett el bennünket.
Óriási élmény volt a fiatalok számára maga a múzeum épülete is. A fordított kapu alakú modern épület a különleges belső terekkel, a külső homlokzat a népművészeti motívumokat feldolgozó raszter mintázattal nem véletlenül nyert el több építészeti elismerést is.
Rengeteget gyalogoltunk, álldogáltunk egész nap a kiállítóterekben, de úgy tűnt, senki sem fáradt el. Lelkesen, vidáman fedeztük fel az újabb és újabb látnivalókat. Sokat tanultunk és sok-sok új vizuális ingerrel, ötlettel lettünk gazdagabbak. A látottak és halottak biztosan hasznosulni fognak a diákok későbbi alkotásaiban. Jó hangulatban, sok élménnyel, új ismeretekkel és benyomásokkal gazdagodva értünk haza.
 
Pintérné Gergics Ágnes
 
 

2024.03.06. - Zrínyi Ilona Matematikaverseny

A Matematikában Tehetséges Gyermekekért (MATEGYE) Alapítvány az idei tanévben is megrendezte a háromfordulós (iskolai, területi, országos) Zrínyi Ilona Matematikaversenyt, immár 35. alkalommal. A verseny 2. fordulója, a megyei forduló, február 16-án volt a Jedlik Árnyos Gépipari és Informatikai Technikumban és Széchenyi István Egyetemen, melyre két tanulónk jutott be a felső tagozatból:
 
Hollenczer Ábel 8.b (Vidáné Papp Csilla) és Tóth Áron 6.d (Bognárné Kalmár Ildikó)
 
A versenyen Tóth Áron 5.helyezést ért el.
Gratulálunk minden versenyzőnek, további sikeres versenyzést kívánunk!
 

2024.03.06. - ALKOSD ÚJRA! RAJZPÁLYÁZAT

A Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér Gyermekkönyvtára decemberben hirdette meg az „Alkosd újra!” című rajzpályázatot. A versenyzőknek kedvenc könyveikhez kellett új borítót tervezni, elkészíteni. A rajzpályázatra beérkezett alkotásokat három korosztályra bontva értékelték, külön az 1-2. osztályosok, a 3-4. osztályosok és külön az 5-8. osztályosok munkáit. A 229 újratervezett könyvborítóból 25 tanuló alkotásáért ajándékkönyvet kapott. Az Apor Művészeti Iskola diákjai lelkesen készültek a felhívásra, s nagy örömünkre szép eredményeket értek el.
 
SZALAVÁRI HANNA A.1 Az 1-2. osztályosok kategóriájában I. helyezést ért el.
 
BOKÁNYI BERNÁT MÁTÉ A.1 Az 1-2. osztályosok kategóriájában I. helyezést ért el.
 
MÉSZÁROS HANNA RÓZA A.1 Az 1-2. osztályosok kategóriájában V. helyezést ért el.
 
SZABÓ EMMA A.3 A 3-4. osztályosok kategóriájában II. helyezést ért el.
Felkészítő tanár: Pintérné Gergics Ágnes
 
ZÖLDI PATRÍCIA A.6
Az 5-8. osztályosok kategóriájában I. helyezést ért el.
 
A beérkezett alkotások egy kiállítás keretében a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér klubhelyiségében (Győr, Herman Ottó u. 22.) március 7. és április 5. között hétköznapokon 14 és 18 óra között megtekinthetőek.
 
 

2024.03.05. - KatMat verseny

A Katolikus Középiskolák Matematika Versenye az idei tanévben immár 6. alkalommal kerül megrendezésre. Az első iskolai fordulón 30 tesztkérdésre kell válaszolnia az indulóknak. A második fordulóban kitűzött feladatok hosszabb számításokat, alapos elméleti tudást igényelnek. 2024. április 12-én lesz a verseny döntője, a 9-12. évfolyamos korosztály legjobb 10-10 versenyzője méri össze tudását. Iskolánkat a 11. évfolyamról Pajor Nikol (11.A), a 12. évfolyamról Kurja Tamás (12.B) képviseli. Eddigi kimagasló eredményeikhez szívből gratulálunk, a döntőben sikeres szereplést kívánunk.
 

2024.03.05. - Mesemondó verseny az alsó tagozaton

Iskolánkban régi hagyomány, hogy az alsó tagozatos tanulóink számára mesemondó vetélkedőt szervezünk. Február utolsó napján minden osztályból érkeztek gyerekek, akik elhozták kedvenc magyar meséjüket képzeletbeli tarisznyájukban. Az 1-2. évfolyamon Thomanné Dukkon Márta, óvodánk volt vezetője és Mugitsné Novák Erika fejlesztőpedagógus megdicsérte a gyerekeket bátor kiállásukért, szorgalmas felkészülésükért, és kiosztották a dobogós helyezéseket.
 
1. helyezés: Takács Lili (2.a) Felkészítő: Barczáné Sárvári Csilla
2. helyezés: Ling Olivér (1.a) Felkészítő: Vörösházi Györgyné
3. helyezés: Schvarcz Elizabet (2.b) Felkészítő: Bonczné Lengyel Éva
 
A 3-4. évfolyamosok mesemondását Némethné Varga Ildikó intézményvezető-helyettes tanárnő és Csehné Finta Ilona tanítónő értékelte. Elismeréssel szóltak a remek meseválasztásról, a kifejező előadásmódról, és a következő döntést hozták:
 
1. helyezés: Tolnai-Szabó Noel (4.d) Felkészítő: Zalkáné Rajos Anikó
2. helyezés: Varga Zsófia Csenge (3.c) Felkészítő: Forrás Noémi
 
3. helyezés: Fehér Izabell (4.d) Felkészítő: Zalkáné Rajos Anikó
Különdíj: Jandó Mira Daniella (4.a) Felkészítő: Kovács Márta
 
Köszönjük minden résztvevőnek a mesés élményt, amivel megajándékoztak bennünket!
Vörösházi Györgyné
versenyszervező
 

2024.03.04. - Országos Versmondó Verseny

Radnóti Miklós halálának 80. évfordulója alkalmából Országos Versmondó Versenyt szerveztek. 2024. március 2-án a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium adott helyt a verseny lebonyolítására. Iskolánkat egy tanuló képviselte, aki a 70 versenyző közül bekerült a legjobb tíz versmondó csoportjába. A zsűri ismételten meghallgatta a tanulókat és Tolnai – Szabó Noel 4. d osztályos kisdiákot különdíjban részesítette.
Szeretettel gratulálunk a szép eredményhez!
 

2024.02.28. - XXXII. Megyei Matematika Verseny

A Bolyai János Matematikai Társulat Győri és Soproni Tagozata a hagyományoknak megfelelően idén 32. alkalommal rendezte meg a Győr-Moson-Sopron Megyei Középiskolai Matematika Versenyt. A rendezvény 2024. február 24-én (szombaton) volt, a verseny házigazdája az Audi Hungaria Iskolaközpont Győr.
 
Iskolánkat négy tanuló képviselete: Haklik Máté 9.A (Fekete Mónika), Pajor Nikol 11. A (Jócsik Csilla), Szücs Marcell 12.A (Jócsik Csilla) és Kurja Tamás 12.B (Cziglerné Horváth Ágnes).
 
A versenyen Kurja Tamás 3. helyezést ért el. Gratulálunk minden résztvevőnek, további sikeres versenyzést kívánunk. Köszönjük a felkészítő tanárok áldozatos munkáját!
 
 

2024.02.28. - Kirándulás a Bűvösvölgybe

A 8.c osztály tanulói 2024. február 26-án Dittrich Mónika és Bognárné Kalmár Ildikó tanárnővel Sopronba látogattak a Bűvösvölgy Médiaértés-Oktató Központba. A gyerekek betekintést nyerhettek a filmkészítés, rádiózás, reklámszakma rejtelmeibe. Autós jeleneteket forgattak, időjárás-jelentést, híradót készítettek. A felvett jeleneteket osztályfőnöki órán a gyerekek visszanézhették. Mindenki számára emlékezetes maradt ez a nap.
 
Dittrich Mónika
osztályfőnök
 
 
 

2024.02.26. - AMI nyílt nap

Az Apor Művészeti Iskola 2024. február 14-én NYÍLT NAPot tartott a képző- és iparművészeti ágon oktató iskola iránt érdeklődő családoknak. A 14 órakor kezdődő program keretében a szülők betekintést kaphattak a művészeti iskola felépítéséről, képzési sajátosságairól. A tájékoztatót követően a gyerekek kipróbálhattak kétféle művészeti technikát: Sebestyén Ákos tanár úrnál a monotípia kétféle képalkotási lehetőségét tapasztalhatták meg a leendő iskolás növendékek. Ezt követően fémlapot domborítottunk természeti témájú motívumokkal. 
 
Szeretettel várjuk leendő növendékeinket a 2024/25. tanévben az Apor Művészeti Iskolába!
Jelentkezési határidő: 2024. március 11.
 
 
AMI nyílt nap képek>>
 
Tisztelettel: Boda Ildikó intézményegység-vezető
 

2024.02.19. - Hamvazószerda

„Ember, emlékezz, hogy porból vagy, és visszatérsz a porba!”
Hamvazószerdával megkezdődött a nagyböjt, a szent negyven nap, az út, amely elvezet bennünket húsvét öröméig. Közös szentmise jelezte ezt az aporosok számára. A szentmisén Kálmán Imre iskolalelkész volt a főcelebráns.
Iskolánk diákjai és pedagógusai részesültek a hamvazás szentelményében. A hamu a bűnbánat jele. Azok a napok következnek, amikor önfegyelemmel, lemondással, imádsággal, a segítségre szorulók támogatásával kitisztíthatjuk magunkból a rosszat, közelebb kerülhetünk Krisztushoz. A szentmise imádságai, a szentírási szakaszok, Németh László atya szavai is erre buzdítanak minket.
 
„Ezt mondja az Úr: Térjetek meg! Teljes szívetekből hozzám térjetek! Böjtöljetek, hangos szóval sirassátok bűneiteket! A szíveteket szaggassátok meg, és ne a ruhátokat; keressétek Isteneteket, Uratokat! Ő jóságos és irgalmas, türelemmel gyógyítgatja sebeiteket.” (Joel 2,12–13)
 
Hamvazószerda képek>>
Némethné Varga Ildikó
intézményvezető-helyettes
 

2024.02.17. - TŰZÖN - VÍZEN ÁT

Maradandó élményben részesültek iskolánk alsó tagozatos tanulói, akik részt vettek a Győri Nemzeti Színház Kisfaludy termében a Tűzön - vízen át című zenés darab előadásán. A színmű a két költőóriás; Petőfi Sándor és Arany János igaz barátságát jelenítette meg, ami ifjúságunknak is példaértékű. Tanulóink megismerhették a költők gyermekkorát, életútjuk kiemelkedő eseményeit, bátor kiállásukat a haza és a nép ügye mellett. Az előadás humoros jelenetei élménygazdaggá tették a történet befogadását. Öröm számunkra, hogy iskolánk 4. évfolyamos tanulója Tolnai–Szabó Noel játssza a gyermek Aranyt. Köszönjük a színészeknek és Noelnek a bravúros előadást!
 
Sántáné Kiss Rita
intézményvezető - helyettes
 
 
 

2024.02.13. - Színház – angol nyelven

Február 12-én 48 angolul tanuló gimnazistánk jutott el ismét angol nyelvű színházi előadásra, melynek ezúttal is a budapesti Uránia filmszínház adott otthont. A minden évben egy-egy darabbal Európába végigutazó színtársulat célközönsége a tizenéves, angolul tanuló diákok, akik érdeklődnek az angol irodalom iránt is. Idén G.B. Shaw Pygmalion című műve került megrendezésre.
Érdekes volt a nyelvtanulók szemszögéből látni, hogyan tanítja meg Professor Higgins a kis virágárus lányt szépen, tisztán, beszélni, igazi irodalmi brit akcentussal. Közben persze Eliza egyéb változásokon is keresztülmegy… Ajánljuk mindenkinek elolvasásra a darabot, akár angolul, akár magyarul, esetleg megnézni a mű alapján készült ’My Fair Lady’ musicalt!
 
Baloghné Kalmár Zsuzsanna és Szücs Anna szervező tanárok
 

2024.02.13. - Fergeteges fejfedők a felsősök farsangján

A múlt pénteken a feje tetejére állt a világ a felső tagozatosok számára, mikor mindannyian valamilyen különleges fejfedővel fedték be a fejüket: mexikói sombreroval, svájci sapkával, keménykalappal, babos kendővel, világító szarvacskákkal, színes szalagokkal; sőt akadt, aki maszkkal takarta el arcát ismerősei elől, esetleg egyenesen jelmezbe rejtőzött. A táncparkett ördögei megalapozták a jó hangulatot: az Angel Dance tánccsoport, a 6.c és 7.A táncbemutatója, a 8.A dala után fejvesztett táncra perdült mindenki. Az elv az volt: búsuljon a ló, elég nagy a feje. Az étteremben mindenki kedvére tömhette a fejét az otthonról hozott portékákból, illetve a menzán készült pizzából, hamburgerből. Senki sem menekült fejvesztve a tombolahúzás elől, és jól is tették, mert sokan értékes nyereménnyel gazdagodtak. Fél 9-ig ropták a táncot, énekelték a kedvenc számaikat.
S hogy mi minden történt még? Ne szólj szám, nem fáj fejem. 😊
a 7.-es osztályfőnökök
 

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 »