Főoldal      E-mail
Eseménynaptár
Közlemény
Apor Vilmos Római Katolikus Óvoda,
Általános Iskola,
Alapfokú Művészeti Iskola,
Gimnázium és Kollégium
9024 Győr, Pátzay Pál u. 46.
Adószám: 18525845-2-08
OM: 030712
 
 
 
 
 
Iskolai étkeztetés
Határtalanul
Gyermekvédelem
Adó 1%

Kedves Szülők!

Kérjük Önöket, hogy adójuk egy százalékával ismét támogassák Intézményünket.

 

Adószámunk:

A kedvezményezett neve:

Számlaszám:

A másik egy százalékról is rendelkezhetnek:

A kedvezményezett technikai száma, neve:

Gyermekeik nevében is köszönjük figyelmességüket!
 

 
 
........................................................
  
Aporos alkotások

 

Aporos diákok alkotásai a városnak
A Győri Kommunális Szolgáltató Kft felkérésére, gipszkartonra festett nagyméretű képeket készítettünk.

Bővebben>>

 

 

 

A mesék birodalmában
A Kisalföld szerkesztősége megkereste iskolánkat, hogy egy meseíró pályázathoz illusztrációkat készítsünk...
Részletek>>
 

 

Énekkari CD
A 15 éves jubileum alkalmából jelent meg az iskola énekkarának második CD lemeze a Magyar Kultúra Kiadó gondozásában, Gloria in Excelsis Deo címmel. Részletek>>

 

 

 

 

Apor antológia
Jubileumi tanévünk alkalmából megjelent az új Apor antológia. Részletek>>
 

 

 

 

 

 

Ikon
Bukits Ernő tanár úr "A Tápláló és tanító Krisztus" című ikonfestménye az aulában látható...
 

 

Pályázatok

 

TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0229

Élményszerű tanulás, kultúra és tehetséggondozás>>

TIOP 1.1.1/07/1-2008-1156

Számítógépes infrastruktúra bővítés>>

Apor Alapítvány KEOP - 4.2.0/A/09-2009-0007>>
 

Támop 3.4.3-08/2 pályázat
Iskolai tehetséggondozás
Részletek>>
 

Környezet és Energia Operatív Program
2009.6.1.0/A-2009-0050>>

Épületenergetikai fejlesztés
KEOP-4.10.0/A/12-2013-0273>>

 

 
Aktualitások
2024.03.26.
Regionális mesemondó verseny
  Március 25-én, Csornán újra kinyitotta kapuját a „Mesevár”. A kis mesemondók évfolyamok szerint mérték össze tudásukat. Iskolánkat négy tanuló képviselte, akik remek eredményt értek el...
2024.03.26.
1848 Győr, a magyar Marseille - rendhagyó történelemóra
2024. március 22-én, pénteken, 9:00-kor iskolánk könyvtárban az 1848/49-es forradalom és szabadságharc 176. évfordulóján, rendhagyó történelemórát tartott a 7. osztályos diákoknak Áldozó István főlevé...
2024.03.24.
Keresztút és passiójáték
„Oldaladból vér és víz fakadt, moss benne tisztára minket! Odaadtad értünk önmagad, elvetted vétkeinket! Mély a pokol, leszálltál bele, fenékig ittad a kelyhet. Homlokunkon kereszted jele, sz...
Ideiglenes felvételi jegyzék
Tisztelt érdeklődők! Megjelent iskolánk ideiglenes felvételi jegyzéke.
Szeretettel várjuk leendő tanulóinkat!

Iskolai élet, dokumentumokTestvériskolák, cserekapcsolatok – Furth

Iskolánknak 1996 óta van partnerkapcsolata a Bajorországban található Furth község gimnáziumával. A furthi testvériskola 1996-es évkönyvében ez olvasható „ Mindenki, aki a következő cserekapcsolatok egyikén részt fog venni, biztos lehet abban, hogy a partneriskolában hét többet nyújt, mint Coca-cola és techno”.

Azóta évente zajlottak csereprogramok. A kapcsolatnak új impulzust adott a római találkozás, Marcellin Champagnat szentté avatásának alkalmából. Ez az esemény megmutatta, hogy kapcsolatunkat tovább kell építeni. Ezután különböző projektek kerültek megbeszélésre és kivitelezésre. Ebben nagy segítségül szolgált, hogy kétszer kaptunk támogatást – sikeres pályázatok után –a németországi Bosch Alapítványtól. Az első projektünk az „ Iskola i élet Bajorországban és Magyarországon „ témát dolgoztuk fel. A pályázatok megírásában, a programok lebonyolítésében 1997-től német részről Balogh Vilmos, a furthi iskola matematika szakos tanára, magyarországi részről pedig László Klára, a gimnázium német szakos tanára vesznek részt. 2001-től Borbélyné Györkös Márta tanárnő sgítkezik, majd 2004-től László Klára és Nagyné Mádl Judit tanárnők vezetik a  cserék lebonyolítását.
Már a kezdetekről tudjuk, hogy mindkét iskolának olyan értékei vannak, amelyek nélkülözhetetlenek az iskolák fejlődésében. A német nyelv ismerete napjainkban nagyon fontos. A kapcsolat során a t anulóknak lehetősége nyílik a tanultak kipróbálására, az ismeretek továbbfejlesztésére.
A történelem és az irodalom kölcsönös megismerése azért fontos, mert a népek lényegesen jobban megérthetik egymást, ha ismerik egymás irodalmát, történelmét. 
Mivel egymás nyelvének kölcsönös ismerete is fontos, ezért a német iskolában a magyar nyelvet választható tárgyként tanulhatják. A klasszikus csereprogramok alkalmával a tanulók és családjaik között életre szóló barátságok, kapcsolatok köttetnek.