| | | |
Iskolánk keresztény szellemiségét tükrözi a két vándor figurája. A hátizsákos, túrabotra támaszkodó fiú és lány figuráját az őszi erdő lombjai töltik ki, de a falevelek között megjelenik a kereszt, és Szent Jakabra utalva a kagyló is. Nem egyszerű erdei turistákat látunk, hiszen a mi diákjaink a keresztény élet útján járnak, mely Jézus Krisztushoz vezet. | Hasonló jelentéssel bír az imádkozó figura is. Körvonalait a fény színeivel töltötték meg a kis művészek, s a mindent látó szem, s az evangélista szimbólumok megfestésével a hit igazságára, az ima erejére hívják fel a figyelmet. | Hasonlóan tükrözi az iskola szellemiségét az épület részleteit körvonalaiban hordozó fiú alakja is, aki kezén tartja ? mint a reneszánsz festmények donátor figurája ? az épület makettjét. Az egymásra épülő téglák hálójából kirajzolódnak a jól ismert részletek, tornyok, épületszárnyak, s a kápolna gyönyörű belső tere. A donátor alakja mellé a szivárvány színeit hordozó, kezében ecsetet és palettát tartó lány került. Ő szimbolizálja a művészetet, mely nemcsak az épület díszeiben, szobrokon és üvegablakokon, de az ide járó gyerekek színes munkáin is megfigyelhető. | Az iskolaközpontban folyó színvonalas oktatást a természettudományokat jelképező, kezében körzőt tartó, körvonalai közt képleteket és geometrikus formákat felvonultató lányalak jeleníti meg. |
|
| | | |
A színes betűkből felépített olvasó gyerekeket párosával jelenítettük meg. Ez utóbbi képen a Himnusz kezdő sora és az egykori iskolájának üzenő Ady Endre verssora a humán tantárgyakat jelképezik. | Külön képet szenteltünk a zenének, utalva ezzel az iskolai kórus, az itteni tanórai és hangszeres zeneoktatás magas színvonalára. A kezében gitárt tartó nőalak körvonalait hangjegyekkel, violin kulccsal és hangszerek jellemző képével töltötték ki az alkotók. | Több képen is megjelenik az iskolai sportélet, a sportágak gazdag kínálata, kosárlabda, foci, tenisz | Több képen is megjelenik az iskolai sportélet, a sportágak gazdag kínálata, kosárlabda, foci, tenisz |
|
| | | |
Fontosnak éreztük megmutatni a különböző tagozatok segítő, szerető egymás mellett élését. Ezt fejezi ki a gimnazista lány alakja, aki két kicsi óvodást vezet kézen fogva. Alakjukat színes mesevilág, a szeretet és harmónia képei töltik ki. | Hasonlóan kedves az óvodai és alsó tagozatos nevelést megidéző rollerező, kerékpározó gyermekek színes képe. | Különlegesen szép lett a ballagó sapkában, talárban, kezében bizonyítvánnyal ábrázolt lány alakja. A figura a hagyományosan gazdag diákéletet, tanulás és szabadidő hasznos, élményszerű, sokszínű eltöltésének lehetőségét fejezi ki. | Végezetül a magasba szökellő, egymás kezét megérintő két lány alakjáról szeretnék szólni. Lendületes, életteli figurák, egymást kiegészítő színharmóniák sokaságával kitöltve. Ők jelképezik a szeretet és a barátságot, azt a két érzést, amit gyerekek és tanárok egyaránt a legfontosabbnak érzünk Apor Iskolai életünkben. |
|
|
Megtisztelő és különleges feladat volt a húsz éves jubileum alkalmából az iskoláról, iskoláért együtt rajzolni, festeni, nagy öröm a falakon viszontlátni a munkáinkat. Reméljük sikerült legalább akkora örömet okozni, a képeinket néző gyerekeknek és szülőknek, vendégeknek, mint amekkora számunkra az alkotás öröme volt . |